Comunicáu sobro’l casu de Catuxa Bermeyu

Énte la reiteración, nel aniciu d’esti cursu 2004-2005, de pergraves problemes d’escolarización del asturianu con casos tan llamentables como’l de l’alumna Catuxa Bermeyu nel IES “Monte Naranco” d’Uviéu, l’Academia de la Llingua Asturiana quixer afitar lo que vien darréu:

  1. El drechu a recibir clases de Llingua Asturiana nel propiu centru d’adscripción encóntase nel mesmu drechu constitucional a la igualdá y a la educación, amás de nes disposiciones llegales calteníes na Llei d’Usu del Asturianu, aprobada pola Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies de 1998. Poro, esta esixencia ye irrenunciable y nun pue tar, de nengún mou, suxeta a negociación.
  2. Cualquier otra posibilidá, incluyida la del cambiu de centru d’un alumnu/a pola mor d’escoyer llibremente la enseñanza de Llingua Asturiana constitúi, cenciellamente, un casu de segregación, inalmisible nuna sociedá democrática y más cuando de lo que se trata ye del drechu a la escolarización de la llingua propia del país.
  3. L’Academia ye sabedora d’otros incumplimientos de la llegalidá vixente no que cinca a la escolarización del asturianu na Educación Secundaria, sobro too no que se refier a la falta de profesoráu nos centros. Y ello ensin que l’alministración educativa tome determín efeutivu pa iguar la situación.

Nesti sen, la institución académica tien intención de treslladar a les autoridaes educatives del Principáu la so esmolición por unos fechos tan llaceriosos, xunto cola petición d’una igua inmediata de los mesmos. Entiende sicasí l’Academia qu’esta problemática socio educativa namái tien un arreglu posible: la reconocencia d’oficialidá pal idioma d’Asturies. Afondando no anterior, l’Academia de la Llingua Asturiana dará bien llueu a conocer a la opinión pública cuál ye’l so asitiamientu no que cinca al tratamientu que la oficialidá habría tener nel Estatutu d’Autonomía y nes lleis qu’habríen desendolcar ésti.

Allugamientu

Cai l’Águila, 10

33003, Uviéu

Asturies

Teléfonu

+34 985 21 18 37

Alministración: estensión 1

Edición y biblioteca: estensión 2

Unvios postales

Apartáu de correos 574

33080, Uviéu 

Asturies

Nós

L’Academia de la Llingua Asturiana ye la institución creada en 1980 pol Gobiernu d’Asturies pal estudiu, la promoción y la defensa del asturianu y l’eonaviegu.