La Universidá d’Uviéu y l’Academia de la Llingua Asturiana roblen un pautu de collaboración

 

Ayeri, 27 de xunu, na Sala de prensa del Edificiu Históricu de la Universidá d’Uviéu tuvo llugar l’actu de robla d’un conveniu de collaboración ente la Universidá d’Uviéu y l’Academia de la Llingua Asturiana. L’oxetu del alcuerdu ye la promoción, l’espardimientu y la normalización llingüística de la llingua asturiana na institución académica.

El conveniu soscritu pol rector de la Universidá, Santiago García Granda, y Xosé Antón González Riaño, presidente de l’Academia, afita un marcu de cooperación qu’axunta la collaboración yá existente ente les dos instituciones, que se venía faciendo bien al traviés de convenios específicos pal desarrollu d’actividaes conxuntes (Universidá Asturiana de Branu, UABRA, coedición de llibros y revistes, ente otres), o bien per soporte presupuestariu a delles iniciatives de l’Academia feches nel contestu universitariu, como ye’l casu de les Xornaes Internacionales d’Estudiu.

Col conveniu robláu güei búscase mover les rellaciones institucionales pal desendolcu en xunto de tolo rellacionao cola dignificación de la cultura y la llingua asturiana, cola so enseñanza y espardimientu popular, acordies a la Llei 1/1998, de 23 de marzu, d’Usu y Promoción del Bable/Asturianu, y, en concretu, afítase un marcu de cooperación pa facer les acciones que vienen darréu:

Universidá Asturiana de Branu (UABRA). Siguir el conveniu de collaboración ente la Universidá d’Uviéu, el Conceyu de Cangas del Narcea y l’Academia pa la cellebración de la UABRA en Cangas del Narcea.

Xornaes Internacionales d’Estudiu. Afitar la financiación de les conferencies que se faen nes Xornaes Internacionales d’Estudiu de l’Academia y que s’organicen nel mes de payares na Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá d’Uviéu.

– Coedición de llibros y revistes. L’Academia y la Universidá d’Uviéu vienen espublizando en xunto estudios y trabayos sobre filoloxía asturiana, asina como la edición de la revista dixital Ciencies. Cartafueyos Asturianos de Ciencia y Teunoloxía, al traviés de convenios específicos. Pa coediciones futures fadríase una comisión conxunta que permitiere ampliar estos ámbitos d’investigación y espardimientu y que diere continuidá a esti tipu de publicaciones.

– L’Academia como centru de práctiques. Nestos años foi abondu l’alumnáu de la Universidá d’Uviéu que fizo les sos práutiques d’empresa o del prácticum oficial na Academia. Llabor que se refuerza y afita per parte de les dos instituciones al traviés d’esti conveniu.

– L’Academia como centru d’investigación. Creación de beques en xunto pa la investigación sobre aspeutos concretos de la llingua y cultura d’Asturies.

– Asesoramientu llingüísticu. L’Academia va asesorar llingüísticamente a la Universidá nel desendolcu de los programes de promoción, espardimientu y normalización llingüística nel ámbitu universitariu faciendo traducciones y poniendo cursos de formación continua d’asturianu mesmo pal Personal d’Alministración y Servicios que pal profesoráu de la Universidá, ente otres acciones.

– Organización conxunta d’eventos. Amás de toes estes actividaes, l’Academia y la Universidá van collaborar en toes aquelles iniciatives pal espardimientu de la llingua y cultura d’Asturies que seyan d’interés pa les dos instituciones (conferencies, xornaes o alcuentros científicos).

– Diseñu d’esposiciones de distintu calter (artístiques, divulgatives o científiques) que tengan al asturianu como llingua vehicular.

– Coedición d’obres emblemátiques y concretes rellacionaes col ámbitu científicu de la filoloxía asturiana.

– Promoción d’estudios científicos de calter estratéxicu pa la llingua y la cultura d’Asturies (estudios sociolóxicos, sociollingüísticos, ente otros)

Allugamientu

Cai l’Águila, 10

33003, Uviéu

Asturies

Teléfonu

+34 985 21 18 37

Alministración: estensión 1

Edición y biblioteca: estensión 2

Unvios postales

Apartáu de correos 574

33080, Uviéu 

Asturies

Nós

L’Academia de la Llingua Asturiana ye la institución creada en 1980 pol Gobiernu d’Asturies pal estudiu, la promoción y la defensa del asturianu y l’eonaviegu.