L’ALLA refuga la postura de la Delegación de Gobiernu d’España

NOTA OFICIAL: L’ALLA REFUGA LA POSTURA DE LA DELEGACIÓN DE GOBIERNU D’ESPAÑA N’ASTURIES PA COLES ORDENANCES DEL ASTURIANU NEL CONCEYU DE NOREÑA

L’Academia de la Llingua Asturiana, énte’l requerimientu de la Delegación de Gobiernu d’España nel Principáu d’Asturies pidiendo l’anulación de la ordenanza municipal pal usu del asturianu nel Conceyu de Noreña, quier treslladar a la opinión pública la so posición énte lo qu’entiende como un nuevu allugamientu anti-asturianu del Delegáu de Gobiernu, Sr. Gabino de Lorenzo.

Esta nueva decisión de la Delegación de Gobiernu fraya dafechu los principios llegales calteníos na Llei d’Usu del Asturianu del añu 1998, no que cinca al exerciciu de los derechos llingüísticos de los asturianos y, de mou concretu, l’Artículu 4 onde se conseña la validez del emplegu d’esta llingua nes comunicaciones orales o escrites de los ciudadanos nel Principáu d’Asturies y l’Artículu 8 onde s’afita l’usu del asturianu nos Ayuntamientos.

Son munchos los Conceyos qu’a lo llargo d’estos años aprobaron ordenances que vienen regulando l’usu del asturianu nel so ámbitu municipal ensin nengún conflictu y nun s’entiende por qué agora se tomen esti tipu de midíes que torguen los curtios derechos llingüísticos de los asturianos, que nun puen exercer con llibertá y ensin imposiciones l’usu de la so llingua.

La igua d’estes situaciones namái pasa pol reconocimientu de la oficialidá de la llingua histórica del pueblu asturianu. Poro, l’Academia pide a tolos Grupos Parllamentarios que, llegáu’l momentu, sofiten esti procesu de reconocimientu xurídicu del asturianu y qu’actúen (mentanto esa figura llegal nun seya plenamente efeutiva) afalando calces de dignificación y de planificación llingüística que, acordies col marcu normativu vixente, enconten l’usu del asturianu en tolos ámbitos.

Uviéu, 22 de xunetu de 2016.

ACADEMIA DE LA LLINGUA ASTURIANA

Allugamientu

Cai l’Águila, 10

33003, Uviéu

Asturies

Teléfonu

+34 985 21 18 37

Alministración: estensión 1

Edición y biblioteca: estensión 2

Unvios postales

Apartáu de correos 574

33080, Uviéu 

Asturies

Nós

L’Academia de la Llingua Asturiana ye la institución creada en 1980 pol Gobiernu d’Asturies pal estudiu, la promoción y la defensa del asturianu y l’eonaviegu.