TOPONIMIA: Conceyu de Llangréu. Parroquies de Lada y La Venta

Xabiel Fernandez Garcia, Conceyu de Langreu. Parroquies de Lada y de La Venta. Uvieu, ALLA, 2017. «Toponimia» nu 143.

Sesta entrega de material toponímico del Conceyu de Llangréuu, que recueye los llistaos de toponimos mayores y menores de les dos parroquies asitiaes na fastera meridional del territoriu llangreanu, Lada y La Venta.

La parroquia de Lada, amas del denomáu «distritu urbanu» de Lada, inxer los pueblos de Les Bories, El Caliyu, El Campurru, La Casa Nueva, Caufel, Conforcos, La Cortina, Los Cuarteles de Penarrubia, La Cuesta Naval, Cuturrasu, Les Fayes, Fontoria, Lo Frayoso, La Granda, La Llana’l Pandu, El Llindión, La Manigua, Merinan, La Nisal, El Pandu, Pedrazos, Pedrea, Pelabraga, La Pertiga, El Ponton, El Rebollín, Samiguel, Santianes, La Teyera, Les Teyeres, La Vallina, Veneros y La Xusta. Lada foi llugar d’espardimientu de la burguesía asturiana gracies al balneariu y a la fonte d’agues sulfuroso-arsenicales conocida col nome de La Fuente los Güevos Podres, enta mui nombrada güei. Nel territoriu de la parroquia asitiaríense dempués de la guerra civil delles industries, influenciaes por La Fábrica de La Felguera: química PROQUISA (Fábrica de Productos 279 Químicos Sintéticos S.A), onde güei BAYER fabrica’l 100% del ácidu acetilsalicílico mundial; DERCO (Derivados del Cock); y delles industries cerámiques y metalúrxiques, cuasi desapaecíes cola reconversion industrial. Asina mesmo, en 1947, la «Compañía Eléctrica de Langreo» construyó una central térmica, hoi d’Iberdrola.

Pela so parte, la parroquia de La Venta, formada alministrativamente en 1887 con pueblos de Lada y de Riañu, asítiase nel estremu suroeste del conceyu y fórmenla los pueblos de L’Acebosa, L’Agüeria, El Caburniu, Los Camperones, La Cantera, El Carme, La Casa’l Medio, La Espina, Espineo, El Folguerón, El Forcón, L’Hedráu, La Llana, Llandoso, Llaneces, Llantamartín, La Raposa, Ribero, El Ruciu, Ruíu, San Tiso, Sarreyana, Sorribero, Trapa, Troncos, La Vega, La Venta y La Viesca. La Venta, xunto cola parroquia de Tiuya, tampoco nun ye parte integrante de «La Ciudá de Llangréu» y caltién carauter rural na so totalidá, coles llimitaciones derivaes d’asitiase nun valle mineru ya industrial.

Allugamientu

Cai l’Águila, 10

33003, Uviéu

Asturies

Teléfonu

+34 985 21 18 37

Alministración: estensión 1

Edición y biblioteca: estensión 2

Unvios postales

Apartáu de correos 574

33080, Uviéu 

Asturies

Nós

L’Academia de la Llingua Asturiana ye la institución creada en 1980 pol Gobiernu d’Asturies pal estudiu, la promoción y la defensa del asturianu y l’eonaviegu.