TOPONIMIA: Conceyu de Xixón. Parroquies de Fresno, Puao, Serín y Veriña

David González Díaz & Feliciano Suárez Fernández, Conceyu de Xixón. Parroquies de Fresno, Puao, Serín y Veriña. Uviéu, ALLA, 2014. «Toponimia» nu 139.

Esta cuarta entrega de llistaos toponímicos del Conceyu de Xixón recueye los materiales encuestaos nes cuatro parroquies citaes, nun proyeutu entamáu pol Conceyu y coordináu por Manuel Huerta Nuño. La mayor parte del territoriu de les parroquies estudiaes asítiase en zones onde s’allugó industria siderúrxica de magar la segunda metada del sieglu XX (les empreses UNINSA, ENSIDESA y ACERALIA, ARCELORMITTAL anguaño). La instalación d’esa industria supunxo’l desaniciu d’una parte importante del territoriu de les parroquies y de la so población, cola desapaición de caseríes, praos, molinos, terrenos… La construcción residencial moderna contribuyó igualmente a desaniciar el perfil llabrador y ganaderu qu’estes parroquies tuvieron hasta polo menos mediaos del sieglu XX. Estes actividaes y otru tipu d’aiciones derivaes d’elles (construcción de bloques de viviendes d’empresa y de nueves carreteres, de l’autopista A-66 y de la más reciente autovía AS-II, la creación de la ZALIA, de COGERSA…) faen que l’estudiu toponímicu ufierte necesariamente resultaos enforma curtios por cuenta la dificultá que supón topar informantes, al ser yá mui poco la xente nacío ellí que queda viviendo na zona y que guarda memoria d’esa información; y tamién por esa ocupación industrial del espaciu que supunxo la desapaición de munchos llugares y de los sos nomes.

Allugamientu

Cai l’Águila, 10

33003, Uviéu

Asturies

Teléfonu

+34 985 21 18 37

Alministración: estensión 1

Edición y biblioteca: estensión 2

Unvios postales

Apartáu de correos 574

33080, Uviéu 

Asturies

Nós

L’Academia de la Llingua Asturiana ye la institución creada en 1980 pol Gobiernu d’Asturies pal estudiu, la promoción y la defensa del asturianu y l’eonaviegu.