Xunta del Presidente de l’ALLA y el Direutor de la RTPA

Xunta del Presidente de l’Academia de la Llingua Asturiana y el Direutor de la RTPA

L’Academia propón a la Direición de la RTPA qu’ún de los sos espacios informativos diarios seya n’asturianu

El Presidente de l’Academia de la Llingua Asturiana, Xosé Antón González Riaño tuvo güei, 17 de xunetu, una xunta col Direutor de la RTPA, Antonio Virgili, na que, amás d’otres cuestiones, presentó al Ente de comunicación autonómicu una propuesta pa entamar un espaciu informativu diariu n’asturianu. Esti entamu afítase nos datos ufiertaos nel III Estudiu Sociollingüísticu d’Asturies, fechos públicos nel «Avance de datos» presentáu’l pasáu mes de xunu.

La propuesta de l’ALLA conseñóse nestos términos:

L’Academia de la Llingua Asturiana propón a la Direición de la RTPA qu’ún de los sos espacios informativos diarios (mediu día o tarde-nueche) seya n’asturianu.
L’oxetivu ye que la radiotelevisión pública asturiana contribuya a la dignificación y normalización de la llingua y cultura d’Asturies.
La propuesta afáyase dafechu a les demandes sociales (III Estudiu Sociollingüísticu):
• El 43% de los asturianos y asturianes sigue la programación n’asturianu qu’emite la RTPA.
• A esti 43% paez-y interesante (86%), de calidá (86%) y mui comprensible llingüísticamente (91%)
• Cuasi un 60% de la población asturiana reclama esta clas de programes informativos.
L’espaciu informativu n’asturianu incluiría portada y presentación, llocución de noticies, creitos, la información deportiva y la del tiempu.
Les emisiones entamaríen nel mes de mayu de 2018 (coincidiendo col Día de les Lletres Asturianes).
L’Academia de la Llingua Asturiana comprométese a diseñar un Plan de Formación Específicu y urxente pal personal de la RTPA y a llevalu alantre nes propies instalaciones de la RTPA. El citáu plan nun implicaría coste económicu pa la RTPA.

Nel aconceyamientu, al máximu nivel, participaron, amás de los máximos responsables de l’ALLA y de la RTPA, Marta Mori d’Arriba (Vicepresidenta de l’Academia), Francisco G. Orejas (Direutor de Producción de la RTPA), Bárbara Alonso (Direutora d’Informativos de la RTPA) y Lucía Herrera (Direutora d’Antena de la RTPA).
Per parte de la RTPA propúnxose, col preste de l’ALLA, estudiar con procuru les implicaciones de la propuesta y volver vese en setiembre p’algamar, si ye posible, un alcuerdu definitivu.

Uviéu, 17 de xunetu de 2017

ACADEMIA DE LA LLINGUA ASTURIANA

Allugamientu

Cai l’Águila, 10

33003, Uviéu

Asturies

Teléfonu

+34 985 21 18 37

Alministración: estensión 1

Edición y biblioteca: estensión 2

Unvios postales

Apartáu de correos 574

33080, Uviéu 

Asturies

Nós

L’Academia de la Llingua Asturiana ye la institución creada en 1980 pol Gobiernu d’Asturies pal estudiu, la promoción y la defensa del asturianu y l’eonaviegu.