El futuru de la Llingua Asturiana acordies cola «llei Wert» y les reclamaciones de la comunidá educativa asturiana

Con fecha 17 d’avientu de 2012 l’Academia de la Llingua Asturiana alvertía a la opinión pública del peligru que corría la enseñanza del asturianu si nun se contemplaba una correición amañosa del articuláu de la LOMCE (Llei Orgánica de Meyora de la Calidá Educativa), popularmente denomada «Llei Wert», que plantega’l Gobiernu del Partíu Popular (PP) en Madrid. L’Academia facía, amás, un llamáu al Gobiernu del Principáu d’Asturies pa que tomare nes sos manes la esixencia d’una solución definitiva a los problemes d’escolarización de la Llingua Asturiana.

De mou paralelu, otres instancies y organizaciones (como los Sindicatos d’Enseñanza SUATEA, CC.OO. y FETE-UXT), el Sindicatu d’Estudiantes y organizaciones de padres d’alumnos como FAPA Miguel Virgós y FAPAS-Xixón llevantaben la voz pa pidir col mayor enfotu que la futura Llei d’Educación nun fuere l’elementu que llevare a la desapaición de la nuesa llingua história, sinón que, a la escontra, ficiere vidable un futuru dignu pa la so escolarización, entamada va cuasi 30 años.

Pues bien, ye decisión de l’Academia, de los sindicatos y de les organizaciones de padres y alumnos collaborar axuntando esfuerzos pa treslladar el Partíu Popular, a los Gobiernos d’España y d’Asturies, a les fuerces polítiques de la Xunta Xeneral y a tol pueblu asturianu la so esmolición y esixencia d’una solución efeutiva pa la escolarización del asturianu.

Nós nun representamos a tola sociedá asturiana, pero somos una parte importante de la comunidá educativa asturiana y queremos que se nos sienta nunos momentos que puen ser decisivos pa la sobrevivencia de la llingua y cultura d’Asturies. Somos sabedores qu’estos y otros problemes (emplegu de la llingua na alministración, nos medios de comunicación públicos, na toponimia, etc) tienen el so orixe na falta de reconocimientu xurídicu del asturianu como llingua oficial; poro, reclamamos esi estatus xurídicu d’oficialidá, entendiendo qu’ésta ha afayase a la realidá social y económica d’Asturies y teniendo tamién en cuenta la nuesa tradición cultural y sociollingüística. Reclamamos, en definitiva, un consensu políticu ampliu que defina les carauterístiques qu’ha tener la oficialización de la llingua, les sos fases d’aplicación y los recursos que, acordies cola situación de crisis que nos llenda, puen destinase a esti fin.

Pero esiximos también, y col mayor puxu, que los redactores de la «Llei Wert» seyan conscientes de qu’Asturies tien una llingua propia que, magar nun ser llingua co-oficial, sí tien reconocimientu xurídicu como llingua, amás de plenu calter curricular y que vien siendo estudiada con procuru por miles d’alumnos asturianos a lo llargo de les 3 últimes décades. Los redactores de la llei tienen que saber esto y tienen qu’actuar en consecuencia, ye dicir, faciendo porque la escolarización de la llingua asturiana s’allugue con xeitu al llau del restu de les aries llingüístiques.

Ye inalmisible cualquier tratamientu llegal que rebaxe l’actual estatus escolar del asturianu. Ésti tendría, mesmamente, que meyorase n’aspeutos como’l númberu d’hores d’impartición, calter del aria (especialidá pal profesoráu de primaria y secundaria), xeneralización a tolos centros, etc.

Nós, como institución y organizaciones esmolecíes pol futuru d’Asturies –y tamién como persones asturianes– taremos sollertes pa facer un siguimientu de la situación y comprometémosnos a facer oyer la nuesa voz ellí onde seya necesario.

Allugamientu

Cai l’Águila, 10

33003, Uviéu

Asturies

Teléfonu

+34 985 21 18 37

Alministración: estensión 1

Edición y biblioteca: estensión 2

Unvios postales

Apartáu de correos 574

33080, Uviéu 

Asturies

Nós

L’Academia de la Llingua Asturiana ye la institución creada en 1980 pol Gobiernu d’Asturies pal estudiu, la promoción y la defensa del asturianu y l’eonaviegu.